Mijn eerste KIVA!

Eindelijk is íe er dan, mijn allereerste kivaatje!!! Het heeft wat moeite gekost voor een digitale beginner als ik ben. Maar met behulp van mama muis (toepasselijk voorvoegsel), die me stap voor stap aan de hand meenam en begeleidde, is het dan toch gelukt.
Eerst had ik al heel enthousiast een lening uitgekozen. Ik koos er één uit Burundi, omdat dat land me aan het hart ligt. Wij hebben nl. een pleegkind uit Burundi gehad totdat hij volwassen was geworden. Maar toen ik de lening wilde uitgeven (of uitzetten; of hoe je dat ook noemt), kreeg ik in beeld dat ik eerst een PayPal-account moest aanmaken. Dankzij de stap-voor-stap-aanwijzingen van mama muis is dat ook gelukt, maar daar moet dan geld op gestort worden en voordat dat verwerkt is, ben je ook weer bijna een week verder…
Maar alla. Na 2 weken zat ik er klaar voor, kom maar op Afrika, kom maar op, mensen uit Burundi, waar zijn jullie?
Nou, inderdaad, waar mama muis me al voor gewaarschuwd had: er stond geen enkele lening voor Burundi meer op…
Pagina na pagina doorgescrolled, maar nergens een Burundees te vinden.
Natuurlijk weet ik best dat andere mensen uit andere landen me net zo hard nodig hebben, alleen heb ik net iets meer met dát land, vanwege het verleden van mijn (pleeg)kind.
Ik laat me natuurlijk niet kennen en verruim mijn zoekgebied tot heel Afrika. Ik kies er voor om mijn geld te lenen aan een groep vrouwen uit Ghana. De beste vriendin van mijn as. schoondochter werkt op dit moment 3 maanden in een kindertehuis in Ghana. Is het raar dat ik “iets” wil voelen met de mensen waar ik geld heen stuur?
De leidster van deze groep is een vrouw die 5 kinderen heeft tussen 4 en 13 jaar en die kleding verkoopt om haar kinderen goed onderwijs te geven. Haar naam is Comfort. Mooi toch?

Geef een reactie

