Je leent het alleen maar uit joh!

Dit blog is voor alle leden van het Dutch Bloggers team en daar bedoel ik mee dat elk teamlid zoveel berichten kan posten als hij of zij wil. Elk nieuw lid krijgt de gebruikersnaam en het wachtwoord van de site.  Enige spelregel is, dat de berichten enigzins relatie hebben met microlenen, kiva etc., maar dat mag je best ruim zien. De persoonlijke touch hoeft zeker niet te ontbreken en zijwegen maken het leuk! Aan het geposte bericht hangt het label van degene die het geschreven heeft! Lekker overzichtelijk.

Bij het afsluiten van 25 dollar Kivaatjes (z’n 19 euro) aan mensen die daar heel erg gelukkig van worden, lijkt het of je afstand doet van je geld. Maar niks is minder waar, je leent het gewoon een tijdje uit.  Het enige risico wat je loopt,  is dat je de uitgeleende centjes helemaal niet, of slechts gedeeltelijk terug ziet.  Maar die kans is niet zo héél erg groot hoor. Ga maar na, zelf heb ik 385 kivaatjes, waarvan er 208 helemaal zijn afgelost en 176 mensen bezig zijn met afbetalen. Van die 176, hebben er15 een betalingsachterstand,  maar ongeveer de helft ervan heeft al meer dan 20 dollar terugbetaald.  Kortom, stel dat het definitief mis zou gaan met die groep, dan nog is het verlies niet meer dan 5 dollar  (nog geen 4 euro) per kivaatje. Je kunt het risico op verlies beperken door te kijken naar het aantal sterren dat een lening mee krijgt (en daarvoor moet je maar even rondloeren op KIVA, bij de leningen (lend) … ja dat doe ik speciaal, want misschien krijg je de geest en ga je ook zomaar even wat centjes tijdelijk  in andermans potemonnee stoppen. Dat zou toch geweldig zijn… hoop ik dat je meteen lid wordt van ons team! *ennuh,  je kunt altijd mailen voor hulp of info hoor…   mail naar:  info at mamamuis punt nl)

  1. Rodolfo

    Hallo Ekster,
    Het is mij niet duidelijk waar je in kunt inloggen op deze Blog. Op de Kiva website heb ik wel de codes gezien maar verder >>>>>>>>>>>>>>>>>
    Ik heb me wel aangemeld bij de Dutchbloggers op de Kiva website, want daar loop ik al een tijdje mee.
    graag je reactie
    Rodolfo el Tigre Gringo

    • Ha Rodolfo, fijn dat je bij het team bent gekomen!
      Als je op het blog kijkt, zie je helemaal rechtsonderin, onder de streep ‘blog at wordpress.com staan.
      daar op klikken en dan zie je dat linksbovenaan kunt inloggen met de gegevens die je hebt
      Dan wijst het zich redelijk vanzelf.
      Volgens mij moet dat lukken!
      Vrouw Ekster 🙂

Geef een reactie

